Muhammad SAW vs Agama Lain


بسم الله الرحمن الرحيم

Mereka kata "Muhammad adalah pembawa Islam", Tapi hakikat sebnarnya, "Muhammad saw adelah pembawa segala kebenaran melaui Islam dari Tuhan yang sebenar"..


Aku nak bagi semua orang faham, aq jadikan perkara ni jelas, dan mintak maaf kalau menyentuh isu soal "keagamaan" dan sensitiviti sesiapa. Maaf juga jika menggunakan isu 'Ketuhanan' dan perbandingan yg agak sensitif. Tujuan asal supaya dibaca oleh Muslimin Muslimat, agar kite sedar bende yg sepatutnya kita banggakan. Dia dilahirkan untuk membimbing kita, menerangkan segala yang disalah faham oleh orang2 sebelum ni:

MUHAMMAD SAW.

Tengok dalam sejarah agama.
Pernah ke dalam mane2 sejarah, SEORANG MANUSIA berjaya membawa agama sahingga sempurna?

Dalam agama budha, bukan seorang 'Budha' yang wujud, tapi pada zaman seterusnya lahir lagi beberapa orang. Dan yang terakhir adelah Gautama Budha.

Dalam agama Kristian, mereka faham yag 'Jesus' disalib. Jesus adelah anak tuhan, dan dia disalib bagi menghapuskan dosa Kristian, dan percaya yang setiap manusia mmbawa dosa dari Adam dulu.
Tapi, Jesus disalib. Dia tak membawa agamanya sampai habis. Dan dia disalib oleh orang2 Yahudi.

Berbeza dengan MUHAMMAD SAW.
Baginda wafat setelah cukup ayat Al Quran diturunkan, disamping keterangan (hadis2) mengenainya sekali.
Islam kemudian diteruskan sahabat2 baginda.

Lihat pada fakta sekali lagi.
Agama Budha, dan Agama Kristian sendiri mengakui yang Budha (a.k.a tuhan mereka) ade banyak, dan Jesus yg mereka anggap anak tuhan disalib manusia(Yahudi) sendiri.

Sebaliknya, umat Islam percaya Rasulullah Muhammad saw mengajarkan mereka Tuhan yang sebenar adalah Allah swt Yg Esa,baginda bukan tuhan, sebaliknya cuma penyampai dari Allah, Tuhan yg Esa, melarang siapa2 menyembah baginda.
PALING PENTING, baginda mati dengan tenang, dengan memikirkan umat2 nya (menyebut "ummati") dan melihat Izrail (malaikat pencabut nyawa). Bukannya mati dalam keadaan trajis. Sedangkan Islam semdiri menyatakan Isa a.s., (Jesus) tidak disalib, sebaliknya digantikan Yahuda(Judas).
Islam yg membela Isa, tak ke begitu?
Berbeza kan?

Islam tak pernah bermusuh dengan siapa2. Baginda sendiri menundukkan kepala apabila melihat Nasrani(kristian) bersembahyang, tanda hormat kepada mereka , sedangkan baginda membawa agama yang betul.

Bukti sentiasa ada, jika difikirkan dengan betul, yang bainda MUHAMMAD saw adelah utusan Allah swt, dan Allah swt adalah Tuhan yang sebenar.

Antaranya, baginda berada di tengah2 padang basir. Baginda tidah pernah berlayar ke lautan. Mengapa Allah swt. mengutuskan Muhammad saw di Mekah dan Madinah, bukan ke seluruh dunia, untuk membuktikan Al-Quran itu kalam Nya.
Didalam AlQuran, Allah awt menyebutkan soal laut. 



19 مَرَجَالْبَحْرَيْنِيَلْتَقِيَانِ
Dia membiarkan dua lautan mengalir yang keduanya kemudian bertemu,
(QS. 55:19)
20
بَيْنَهُمَابَرْزَخٌلَّايَبْغِيَانِ
antara keduanya ada batas yang tidak dilampaui oleh masing-masing.
(QS. 55:20)

21
فَبِأَيِّآلَاءرَبِّكُمَاتُكَذِّبَانِ
Maka nikmat Tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan?
(QS. 55:21)
22
يَخْرُجُمِنْهُمَااللُّؤْلُؤُوَالْمَرْجَانُ
Dari keduanya keluar mutiara dan marjan.
(QS. 55:22)
23
فَبِأَيِّآلَاءرَبِّكُمَاتُكَذِّبَانِ
Maka nikmat Tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan?
(QS. 55:23)
24
وَلَهُالْجَوَارِالْمُنشَآتُفِي الْبَحْرِكَالْأَعْلَامِ
Dan kepunyaan-Nyalah bahtera-bahtera yang tinggi layarnya di lautan laksana gunung-gunung.
(QS. 55:24) ::Terjemahan:: ::Tafsir:: ::Asbabun Nuzul:: 

Macam mana Rasulullah saw yang tinggal di tengah padang pasir boleh memberikan fakta mengenai lautan?

AlQuran sendiri adelah bukti, kebenaran Allah swt sbg Tuhan yang sebenar.
AqlQuran tidak pernah diubah, atau dikarang semula. Sebaliknya hanya keluar dari kata2 Rasulullah Muhammad saw shj.

Didalam Britannica Encyslopedia Intermediate, dalam bab 'Koran' telah disebutkan:
 "Yang berkata-kata (didalam Al-quran) ialah Allah dan yang menerima weahyu itu ialah Muhammad, Rasul pilihan Allah. Umat islam menyakini Al-quran diturunkan oleh Allah dengan perantaraan malaikat Jibril kepada rasulNya untuk disampaikan kepada bangsa Arab (ketika itu)."

Bagaimana dengan "Bible" pulak?
Daripada International Bible Society (IBS)  menyatakan
"Ramai orang telah menyumbang didalam penulisan Bible. Sebenarnya Bible ialah himpunan karangan/tulisan dari lebih 40 orang penyumbang, 30 bagi kitab Perjanjian Lama dan 10 bagi kitab Perjanjian baru. Sebagai contoh, bab 'Psalms' mempunyai ramai pengarang, yang terkenal dikalangan mereka ialah Nabi Daud. Pengarang-pengarang lain ialah Nabi Musa, Asaph, seorang yang dikenali sebagai Ethan dan anak-anak lelaki Korah."

Bible ade 2 (perjanjian baru dan ldama) dan diolah oleh manusia?

Kisah Jesus bertemu Tuhan terdapat dalam bab "Gospel". Kalu "Gospel" tu ditulis dan diolah oleh manusia, maknanya, manusia tu ikut lah Jesus ke langit jumpa Tuhan?
Jesus naik kelangit dikatakan selepas disalib (mati).
Aneh, kan?

Semua bukti ni dah ade kat depan mata kita. Cuma kita je taknak buka mata. Sedangkan cendikiawan barat sendiri boleh lihat "kebenaran" tu.
 BernardShow, in his book Mohammed, which was     
rordered to be burnt by the British authorities, says, 'This world is in a badneed for a man with the thinking style andability of that of Mohammed. This Prophet who always placed his religion in arespectable and honorable position.This religion is the strongest to digest allcivilizations and be an eternal religion. I notice that many British citizens embraced Islam right fully. This religion will find great accommodation in Europe.'
The clergy men in the Middle Ages, as are sult of discrimination and ignorance, hadpainted a dim picture for Mohammed. They considered him an enemy for Christianity! However, after researching his personality, I discovered that he was a great man. I concluded that he was never an enemy for Christianity; rather he should be called the savior of the humanity. In fact, if he is given the leadership in ourworld today, he will resolve the entire world problems in a manner that securepeace and prosperity for the entirehumanity.
Senrasten Asoji; Semitic languages professor says in his book, 'The history of Mohammed's life', 'We would not be fair to Mohammed if we denied his great qualities and characteristics    Mohammed led a real battle agains tignorance and barbarism insisting on hisprinciples. He continued to fight against theoppressors until he reached a clear victory. His religion is the greatest religion and heis above all great people in history 

Jadi, tak hairan lah kenapa MUHAMMAD SAW menjadi insan nombo 1 PALING berpengaruh dalam sejarah, diikuti Isaac Newton dan Jesus Christ. Buktinya, ramai yang berlumba2 melakukan kebaikan dan ingin mati dalam Iman dan dianggat darjatnya seperti baginda.



Jika ade sebarang kesalahan, cepat2 bagitau. Aq cuma manusia biase je. Harap2 tak kisah dengan cara penulisan, atau isu2 yang aq sentuh kat sini.

Wasalam.