Terbang

PERHATIAN: Sila baca dengan nada suara seorang tengah bercerita cerita seram. Kanak2 yg belum cukup umur dinassihatkan baca banyak kali.



Harini adik aq (Syaril Azly aka Angah) balik. Kalini rambut die da panjang. Dah tak botak dah.
Tapi kalini bukan nak citer pasal dia, atau rambut dia.
Ianya peristiwa yang belaku amat ganjil semasa iftar.
Ketika kitorang satu kuarga sebok mengunyah makanan.
Tetiba ayam dalam mangkuk yg dibeli untuk ditelan adik aq ni terpelanting ke lantai.
Dan satu family aq tengok.. macam...
*kreeek..kreeek(bunyik cengkerik)*

Lepas da sepuluh saat tu, acik ketawa tanpa henti. Ade la dekat 10 minit.
Sampaikan kitorang ketawakan die sbb ketawa sampai macam orang menangis.

Ayah pon tambah "Ayam tu idop lagi. Terbang"

Tapi betol tindakan dia.
Bagaimana ayam, didalam mangkuk, boleh terpelanting jauh dari meja. Dan satu family cume tengok cm bodo je. Pahtu angah dengan muka selamba ambik, letak semula dalam pinggan. Dan semua orang macam mcm takde ape2 berlaku.
Aq faham kenapa acik katawa.

Ya, sangat ganjil.