Mengilai Lah..


بسم الله الرحمن الرحيم


Mase aq dajah 4, aq tengok sorang geng aq begaduh ngan sorang pompuan. Die ni populer.
Ensem, bijak, pengawas, berpengaruh. Ade sorang budak pompuan yg lbh kurang ciri2 "fame" cm die ni sebat die gune pembaris besi. Konon nak gurau. Tapi geng aq ni marah, sbb sakit. Die marah, rampas pembaris tu, tengking bdk pompuan tu, pahtu kelua kelas, g kat paip bawah kelas tu. Die nangis. Pompuan ni pon nangis. Bajet filem industan la..
Satu kelas bagi perhatian.
"Kena pe ni?" - "Apasal ka?" - "Sudah la tu.."
Aq dengar terngiang2 kat telinge aq. Aq cume tengok je (tadek perasaan).
Semue orang berebut rebut nak pujuk diorang.


Mase aq dajah 5 plak, ade sorang cg praktikal. Cukup2 berkenan ngan geng aq ni.
Memang baik giler, rapat giler la kat bdk ni.
Bile jamuan akhir tahun, die siap belikan kek untuk kelas kitorang, siap suroh geng aq ni potong kan.
Time tu, geng aq ni emo, jadi die tanak. Cikgu tu pon bermanja2 la, nak jugak dipotongnye kek tu.
Budak tu pon rimas, pahtu cm tertolak pisau tu.
Cikgu tu terus taching, siap nangis2 lagi. Jadi la pulak cam drama korea.

Mase aq kecik lagi, aq dah nampak mcmne manusia ni terlalu obses dengan paras rupa, personaliti, nama, pangkat, pengaruh.

Da terlalu biase nampak mcmne orang2 "biase2shj" ni di tolak tepi, tak dilayan dianggap tak penting pon.

Konon la cakap rupe saja tak kemana. Ni la penipuan besar.

Pade yg ensem, comel, pandai, bergaya, kaya, sopan, diorang sepanjang masa akan jadi topik perbualan, sentiasa di ushar, bile jumpe je, orang akan "hai", orang sentiase renung, sentiasa nak ambik taw kisah.

Yang lain?? Buat endah tak endah je.
Sbbtu kadang2 aq benci manusia. Semuanye tak adil.
Tapi lame2 kena terime jugak, tu lah lumrah manusia.

Betul kan??

Mintak maaf semua, wasalam.