Terkejut Gila

wajah suci lepas solat
Cuti tu middle name aq. Sumpah suka cuti melingkar kat rumah.
Ade aq jumpe member skolah rendah dulu masing-masing da macam bapak orang. Apetah lagi member skolah mnengah kan? Rase cm semalam je tengok muka suci tanpe jerawat dan jambang masing-masing.

Dua minggu kat degree, dunia cm aneh gile vavi kat sini. Jumpe set-set sebelah rumah, masing-masing bagi laluan, tunduk kepala. Ape diorang ingat aq YB? Hadoi. Aq sambung degree, bukan jadi PM.
Tu ta cerita lagi sepupu-sepapat. Asal bekumpul kat kampung je masing-masing ngan teknologi masing2 (enfon, motor, satelit astro dll), sampai ta seda aq ni wujud. Lupe ke dulu kite baligh sama-sama. Sekarang masing-masing da sebok dgn kerja, dan melayang pasangang kekasih (kecuali aq belajar, dan tak laku). Uwh, pasrahnya. (lagu raya sedih mula berkumandang)

Manusia berubah. Sebab Allah yg beri perubahan. Tapi Dia bagi pilihan perubahan arah mane kite na pilih. Kenapa hidup ade pilihan? Supaya manusia tak salahkan Tuhan. Manusia yang pilih. Bukan takdir semata-mata.

People come and people go and people gonna come some more.