Terpelanting ke Neraka

Make fun of me all you want, but I do think blogging is one of  my part-time-job-to-do while I get bored, or pissed. And no, I don't know why suddenly I wrote (literally, typing) in English.


Ya, masing-masing tanggung dosa masing-masing, terima azab kubur sendiri-sendiri. Tapi pernah tak fikir, macam mana kalau orang yang kita kutuk memanjang yang kononnya ahli neraka tu masuk syurga sebab kita? Tak pun lagi trajis, elok-elok syurga tu dah terjamin untuk kita, tapi tak pasal-pasal terpelanting masuk neraka sebab kutuk orang ni masa kat dunia.
Perasan tak harini, manusia suka duk hukum manusia lain masuk neraka. Masalahnye, komfem ke kau masuk syurga,bang ?

Duduk kejap, pekena badak berendam, dan fikir. Semua orang yang kita kutuk. Tak kiralah artist, ahli politik, bini ahli politik, jiran sebelah mahupun belakang rumah, cikgu sekolah, rakan sekelas, budak bach sinior atau junior, bapuk dada besar, pengkid muka sial, tak kiralah siapa pon yang kita dah buruk-burukkan, kutuk dan caci maki sebelum ni. Sampai bila kita na terus duk kutuk orang macam syurga kita tu dah ada nama kita? Kita bukan maksum,dik. Bila-bila Tuhan boleh tarik iman kita.

Dan ya, aq sangat benci orang yang kerja cashier, pastu lembab. Sibuk nak lap monitor la, nak tonyoh kuku la. Bhaha.
Salam Ramadhan. Takde orang pon na ajak aq sopping raye. Sobs.

Ayat tak dramatik serta gramatis langsung.