Hujan tu Rahmat?

Sekarang ni tengah zaman kejatuhan saham bloging. Orang da tak berape nak merayap, a.k.a. blogwalk da. Tenkiulah kat beberapa kanak-kanak bahagia yang selalu sesat* kat sini. (ni je yg mampu bagi).

Aku jarang jenguk fesbuk.Tapi kadang-kadang jenguk la jugak. Kebiasaannya terserempak ngan status-status berunsurkan islamik. Nice..
Cuma nak pesan. Kalau nak pancing ikan, kita guna umpan yang ikan makan, bukan guna dedak ayam. (sila fikir sedalam mungkin)

Dunia harini penuh dengan orang-orang yang jual tiket syurga, neraka palsu. (faham tak?)
Aku ni bukannya suci mana, tapi siapalah diorang-diorang ni nak tetapkan tempat aku kat akhirat nanti, kan? Sudah-sudah lah jadi pencatat amalan kiri orang-rang lain. Syurga tu datang dengan berkat Allah swt, bukan dengan rasa 'yakin diri' sendiri. Peace yo!

_selamat tahun baru.