Disebalik 14 Febuari


Hidup hari ni bukannya senang macam masa umur 7 tahun dulu. Ada masa nak tengok tv, layan citer ALONG, follow rapak Siti Sifir nyanyi lagu sifir. Benda paling NGERI, bila tertumpahkan air yang mak buat. Keputusan paling SUSAH, bila nak pilih warna untuk kerja sekolah seni.

14 Febuari ni memang dulu hari aku bercintan cintun. Aku ingat, aku ada bagi sorang budak ni pokok fake kecik dalam palsu. Jyeah, zaman-zaman permulaan jahiliah, sehingga beberapa jenak itu.
Hidayah Allah tu datang pada siapa-siapa pun. Kotor mana pun manusia tu, kalau Allah nak letak tempat dia lagi mulia dari kau, mulia lah dia.

Hidup sekarang lain. Semua susah. Tangan-tangan nafsu tu kiri kanan atas bawah ada. Tunggu masa je nak aku jatuh balik untuk kali yang entah berapa pulak. Cakap-cakap orang tu senang je merebak. Betul salah dah belakang cerita. Yang penting, dapat sebarkan rasa benci.
Nampak gambar kat atas? Gambar kat atas tu adalah rupa aku untuk 15th Feb ni. Perh, ngeri.

Owh, 14 Feb ni harijadi Abang Ajam. Abang sepupu aku. Hepi besday bang!!

P/s: Jangan lah  sambut hari kekasih ya, geng-geng muslim sekalian. Tak payah nak "menanam benih" sangat. Too Mainstream.