Makhluk Dalam Cermin

Amir Hakim dan Syafiq Aizat
"Kalau tak pernah susah kita tak akan hargai kesenangan yang ada".

Mula-mula aku ingat hidup aku paling menderita. Ingatkan musibah yang aku alami ni musibah paling dahsyat yang seorang manusia tu hadapi.
Tapi tak.
Sebab Tuhan tunjuk kat aku ada orang-orang lain lagi yang hadapi benda lagi susah.

So aku berhenti merungut. (OK fine, kurangkan merungut. Nak berhenti tu makan masa. Buat slow-slow). Dan start bersyukur.
Sebab even I'm not a good person (I'm a judgemental jerk and double standard person. And practically a "betrayer" to certain comunities), Allah still bagi nikmat. 

Lately aku baca buku puisi. Baca free sebab aku kerja kat kedai buku kan? Dan..
Mostly puisi tu ayat simple. Ada yang satu ayat je untuk satu page.
And... Harga dia sama mcm buku fixi.

Donno lah. Rezeki masing-masing, and minat masing-masing maybe?